Handelsbetingelser

Handelsbetingelser og fortrydelsesret for KaffeMekka’s website

www.kaffemekka.dk og www.teahouse.dk

Generelle oplysninger

KaffeMekka ApS
CVR-nummer: 29220638
Beringvej 21A 
8361 Hasselager
Telefonnummer: 8627 3570
Officiel e-mail adresse: info@kaffemekka.dk
Officiel web-adresse: www.kaffemekka.dk
Virksomhedens registeradresse: Madsbjergparken 10, 8270 Højbjerg
Etableringsår: 2005

KaffeMekka og teahouse har et udsalg fra vores butik, der har åbent dagligt fra kl. 15.00 til 18.00 samt lørdag fra kl. 10.00 til 14.00. Ubrugte varer købt i den fysiske butik tages retur i fjorten (14) dage efter købet mod forevisning af kassebon, med undtagelse af kaffe, te og andre fødevarer.

Bestilling

Du kan bestille varer fra KaffeMekka på følgende måder:

- via websitet

Alle priser på websitet angives inklusive og eksklusive moms.
Alle priser på websitet angives inklusive alle afgifter, told mm.
Du skal være fyldt 18 år, for at handle på www.kaffemekka.dk og www.teahouse.dk

Betaling

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter TLS (Transport Layer Security) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (TLS), og det er således kun NETS, der kan læse dem. Hverken KaffeMekka eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

- Dankort, Visa/Dankort (gebyrfrit)
- Visa, Visa Elektron, Mastercard (dansk udstedt) (1,5% af transaktionsbeløbet, dog minimum 0,70 kr.)
- Mastercard (internationalt udstedt) (2,95% af transaktionsbeløbet, dog minimum 1,95 kr.)
- American Express (dansk udstedt) (1,25% af transaktionsprisen, dog minimum 0,70 kr.)
- American Express (internationalt udstedt) (2,95% af transaktionsprisen, dog minimum 1,95 kr.)
- MobilePay (Gebyrfrit)

Der er forbundet et kortgebyr med brugen af forskellige korttyper. Gebyret for at benytte de respektive betalingskort og –måder, er oplyst i parentesen.

Levering

Levering sker normalt inden for en til 3 (1-3) arbejdsdag(e) fra bestillingsdagen. 
Ved bestilling af varer, som ikke pt. er på lager, bliver kunden kontaktet af KaffeMekka telefonisk eller via e-mail. 

KaffeMekka benytter følgende fragtfirma:

- Post Danmark

Porto i Danmark:
Du har mulighed for at vælge mellem forskellige fragtmetoder.
Alle køb over kr. 500,- leveres fragtfrit med undtagelse af levering til udlandet.
Køb fra kr. 500,- og under tillægges et fragtgebyr. Gebyret afhænger af din valgte fragtmetode.
Afhentning: Gratis
Pakke uden omdeling: 39,-
Pakke med omdeling til privatadresse: 65,-
Pakke med omdeling til erhvervsadresse: 65,-

Når du har modtaget pakken fysisk, overtager du ansvaret for pakken. Har du flexlevering, er ansvaret dit, når pakken er udleveret til flexmodtagelse.
Hvis pakken overskrider Post Danmarks størrelses- og vægtdimensioner til pakkebokse (max. dimension 61x37x35, max vægt 20 kg), vil pakken blive leveret til nærmeste posthus.
Pakke uden omdeling kan ikke vælges, hvis firmanavn eller cvr-nummer er udfyldt.
Afhenter du ikke din pakke på posthuset eller i pakkeboks, eller har oplyst forkert adresse vil pakken blive returneret til KaffeMekka. Ønsker du pakken sendt igen, skal du tilkøbe fragt på ny. Fragt som produkt findes her.

Porto til udlandet:
Porto til Sverige koster 300,-

Returmoms
Føres den købte vare ud af EU, kan du søge om at få returneret den dansk betalte moms fra dit køb. Kontakt os altid før købet, da det kræver en manuel behandling af ordren, for at købet kan lade sig gøre. Du skal være bosiddende i et ikke-EU land, med en gyldig adresse. Købet vil blive gennemført inklusiv moms og leveret til Danmark. Når du fører varen ud af landet, skal du have toldstemplet din faktura i den danske lufthavn eller hvorfra du ellers forlader landet. Den stemplede faktura indsender du til os, og vi refunderer momsen. Du vil også blive pålagt et administrationsgebyr på 300 kr eksklusiv moms, der vil blive trukket fra det samlede returbeløb.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på kaffemekka.dk og teahouse.dk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail, tlf. nummer osv.) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du nedenfor.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Ønsker du at returnere en vare, bedes du printe denne side ud, udfylde standardfortrydelsesformularen og sende den med post til nedenstående adresse.

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til
KaffeMekka ApS
Beringvej 21A
8361 Hasselager

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
Bestilt den:
Modtaget den:
Navn:
Adresse:
Underskrift:
Dato:
 

Du kan også vælge at udfylde elektronisk på denne side.
Du bedes venligst udfylde standardfortrydelelsesformularen, også selvom du vælger ikke at modtage pakken på posthuset.
Vælger du at printe siden ud og returnere den via post, anbefaler vi at du sender brevet anbefalet, så du har bevis for, at du har sendt din erklæring. Fra du har givet tilsagn om at du vil returnere varen, har du 14 dage til at sende varen retur.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis hvis du åbner en pose kaffe eller te. 


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Uåbnede og ubrugte varer refunderes 100 %. Er varen taget i brug eller behandlet således, at der forekommer en værdiforringelse vil værdiforringelsen ikke blive returneret. Værdiforringelsen vil blive vurderet i hvert enkelt tilfælde. I værdiforringelse vil der også blive indregnet omkostninger til professionel rengøring.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger fra KaffeMekka til dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vi har modtaget tilsagn om, at du ønsker at returnere varen gennem føromtalte formular. Pengene vil blive returneret på samme konto du brugte, da du bestilte varen, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Se uddybende om returnering og priser nedenfor.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returnering
Når du udnytter fortrydelsesretten skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen. Nægter du modtagelse eller afhenter du ikke pakken på posthuset eller i pakkeboks, vil Post Danmark sende pakken retur på KaffeMekkas regning. Dette beløb vil blive fratrukket det tilbagebetalte beløb.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Ansvaret for varen overdrages til KaffeMekka ved vores modtagelse af varen. Du skal desuden kunne dokumentere at du har sendt varen retur. Sender du varen retur som pakke med Post Danmark, vil du modtage et track and trace nummer. Dette vil kunne fungere som dokumentation. Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller pakker sendt pr efterkrav. Prisen for at sende en pakke, der vejer under 31,5 kg, kan du finde på Post Danmarks hjemmeside her. Typisk vil prisen være mellem 80 og 312,70 kr. (2015), alt efter vægt og frankeringsmetode. Vi henviser til www.postdanmark.dk for gældende priser.
 
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for espressomaskiner og kaffekværne, der vejer over 31,5 kg. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 670 DKK.
Du kan også møde fysisk op på vores adresse, indenfor vores åbningstid, og der returnere varen og fortryde købet. Adressen er: KaffeMekka ApS, Beringvej 21A, 8361 Hasselager.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af din bestilling. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Fejl og mangler:
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Klageret
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til KaffeMekka. Enten på tlf. 8627 3570, i vores fysiske butik på Beringvej 21A, 8361 Hasselager, eller på e-mail info@kaffemekka.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Reklamation:
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. En fragtomkostning er eksempelvis ikke rimelig, hvis produktet er sendt til Danmark, og efterfølgende taget med til udlandet af kunden. Du kan også kontakte os, og så sørger vi for, at sende en returfragtlabel til dig. Hvis varen er defekt ved ankomsten bedes den sendes retur til KaffeMekka senest en (1) uge efter modtagelsen, dette for at lette sagsbehandlingen. Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse:
KaffeMekka ApS Beringvej 21A 8361 Hasselager.
Kunden bedes dog altid kontakte KaffeMekka, for at modtage et retur nummer, før afsendelse. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, hvis ikke du har fået en returlabel af os.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.
På www.kaffemekka.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktioner. Cookies bruges til: 

- at skabe øget brugervenlighed 
- at huske hvilke produkter der opbevares i indkøbskurven, når du handler på websitet.
- Analytiske formål 

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer, email-adresse

Personoplysningerne registreres hos KaffeMekka og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. 

Vi opbevarer kontrakten, men du kan ikke selv tilgå kontrakten via vores website efterfølgende. Du kan dog til en hver tid rette henvendelse til os, så sender vi kontrakten til dig på en e-mail.

Følgende grupper af medarbejdere har adgang til de registrerede oplysninger:

Ledelsen, administration og bogholderi
Den dataansvarlige på www.kaffemekka.dk og www.teahouse.dk er Morten Christoffersen, Online Manager.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret ligesom personoplysninger ikke krypteres. Registrerede personoplysninger transmitteres krypteret. Det gøres på følgende måde:

TLS mod NETS 

Oplysningerne videregives ikke til tredjemand. Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos KaffeMekka og teahouse har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til KaffeMekka via e-mail på info@kaffemekka.dk

E-markedsføring:
Du kan vælge at modtage vores nyhedsbrev (e-mail-reklame). Nyhedsbrevet indeholder information om virksomheden og dens produkter, relevante tilbud mm. Nyhedsbrevet modtager du kun, når du har sagt udtrykkeligt ´ja tak´ hertil. Hvis ikke du længere ønsker at modtage nyhedsbrevet kan du afmelde dig via websitet. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

På websitet har vi en tip-en-ven funktion og en ønskeseddelfunktion. Denne bruges til, at du kan sende en mail til din ven og gøre ham eller hende opmærksom på websitet og produkter du er interesseret i.

Denne tip-en-ven funktion og ønskeseddelfunktion indeholder ikke markedsføringsmateriale